Kimia
    Hej igen,
    vill veta om Na är bäst passande eller VO,för en som är ganska osocial och har fått problem med kommunikation?.Vilket av de är då bäst att välja om man vill bli tandhygienist?.

    Tack på förhand!
    Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, en elev kan inte läsa två gymnasieprogram - ett program först och ett annat program sedan (du ger exempel på VO och sedan NA).
    Om man har problem med det sociala (kommunikation) råder jag ta kontakt med skolpsykolog. Det brukar vanligtvis via kurator, som hänvisar till psykolog.
    Man kan bli behörig till utbildningen Tandhygienist på VO och på NA. Formellt sett, spelar det ingen roll.
    Personligen tycker jag att VO passar bättre.

    Mvh Liselotte SYV
    Liselotte