Kimia
    Jag vill veta vilka resultat på Hp & vilka meritvärde som krävdes i olika städer vid antagningar som har gjorts förut.(För tandläkarprogrammet).

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Antagningsstaristik hittar du på www.studera.nu
    Till tandläkare var lägsta krav i Umeå 20,6 på betyg och 1.4 på HP. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Är 20,6 i meritvärde,alla A-betyg i alla gymnasiekurser?.Mvh
    • Mikael : Ja plus merit på minst 0,6 men i praktiken måste man ha minst 1,0 i merit men då har man råd att ha B i betyg i några få kurser.
    • : Hej kompis! Jag ser att du ställer många liknande frågor och när du redan fick svar flera gånger, frågar du samma sak igen och igen. :) du kanske tror att genom att tjata kan du trötta ut SYV som hittar på ngt sätt att fixa en utbildningsplats åt Dig, men det är omöjligt. sYV kan inte ge dig plats på utbildningen om du inte får bra betyg och för bra betyg bör du ägna tid åt studier i stället. Om du la all den tid som du lägger på att ställa frågor här på sajten på skolarbetet - skulle du komma närmare ditt mål! Jag skriver det för att jag uppriktigt tycker så och vill ge dig råd: jag är några år äldre än dig och har nu förstått att man skall lägga "krut" på skolarbetet och spara på krafterna, inte tjata på folk i onödan.
    • : NEJ!,det inte alls så att jag tror att genom att tjata så kommer jag få utbildningsplats,så du behöver INTE säga det,när jag redan själv vet det!!!!.och sluta med att säga "tjata inte på folk i onödan",för jag får ställa vilka frågor jag själv VILL ,& du behöver inte ta ställning till,vilken fråga jag har ställt!.Mvh
    • : Så kommentera INTE mer!.
    • Mikael : Folk får kommentera -det är därför vi har kommentar-fältet. Det man själv vet, det vet man och det som andra kan råda en till eller tipsa om, bör man lyssna på. Sedan behöver man inte följa alla råd man får men det är bra att ta del av andra människors synpunkter för att det kan finnas "en smula av sanning" i dem. Bra att ta till sig och fundera över om andra människor kanske har i alla fall "lite rätt" på någon punkt.
    Läs alla kommentarer