Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    på Teknik och Naturvetenskapsprogrammet - är det exakt lika mycket Matte /kurserna 1c, 2c och 3c/ som är obligatoriska. På en av inriktningar på vardera - ingår även Matte 4 som en obligatorisk kurs, men det gör det inte på den andra inriktningen men man kan lägga till Matte 4 om man vill eller behöver läsa den kursen.
    C-spår i Matte är det mest avancerade på gymnasiet.
    Det är bara på de två gymnasieprogrammen - som man läser det spåret.

    YH utbildning till pilot är på 500 Yrkeshögskolepoäng, vilket motsvarar 2,5 års studier på heltid.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare