Marcus
    Om man går teknikprogrammet kan man ta den enklaste mattekrisen och bli programmerar i framtiden?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Behörighet till Webbprogrammerare http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=PAGWE14h
    är Grundläggande behörighet + Matte 3b eller Matte 3c.
    Det finns tre spår i matte:
    a - som ingår i Yrkesförberedande program
    b - medelsvår, som ingår i de flesta Högskoleförberedande program
    c - avancerat, som ingår i Teknik & Naturvet.programmen

    a-spår finns bara i två ster, Matte 1a & 2a.
    Man är inte behörig att läsa Matte 3 om man läste a-spår.

    För att kunna läsa Matte 3, måste du läsa b eller c spår i steg 1 och 2.

    Du kan göra så här: om du kommer in på Teknikprogrammet, börja läsa den kursen, som normalt sett,ingår i Teknikprogrammets programplan - Matte 1c. Om du under kursens gång upptäcker att det känns för svårt, pratar du med läraren och ber att få byta till b-spår och tar då betyg i Matte 1b och sedan 2b. Då blir du behörig att läsa Matte3b sedan & det räcker till behörighet till Programmerarutb.

    Hälsningar
    Mikael SYV