Marcus
    Om jag vill bli programmerar i framtiden, kan jag ta den enklaste no kursen på teknikprogrammet då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Informations & Medieteknik /se på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/TE.pdf/ är det inriktningen inom Teknikprogrammet som passar bäst om man sedan vill läsa till Programmerare.
    Välj gymn.skola som erbjuder den inriktningen - Informations & Medieteknik.
    Sedan kan du inom Programfördjupningar välja kurser som passar bäst till dina intressen: Animation 1, Programmering 1 och 2, Webbserverprogrammering 1 och 2.
    Innan du väljer gymnasieskola, gå på Öppet hus och prata med skolans personal - för att försäkra dig om att den rätta /för dig/ inriktningen samt de kurser inom Programfördjupningar, som du vill läsa - kommer att erbjudas på skolan.

    Bästa hälsningar
    Julia SYV