Marcus
    Om man vill gå teknikprogrammet media teknik, är det mycket Naturvetenskap där? och vilka ämnen är det mest på den inriktningen och linjen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    du kan se exakt vilka kurser som ingår på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/TE.pdf
    Vad som är "mycket" Naturvetenskap är det olika för olika personer. På Naturvetenskapligt program är det mest Naturvetenskap och på Teknik är det mindre men på andra program är det ännu mindre.

    Vänligen
    Anna SYV