Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Vi håller inte koll på hur ofta det har varit utlottning för att det inte är relevant för framtiden: det kanske inte ska behöva hända igen, men det kan hända - allt beror på hur många med väldigt höga betyg som söker och om antal utbildningsplatser blir fler eller färre... Vi tycker inte det spelar någon roll hur det var förr utan måste hänvisa till Antagning.se med din fråga. Vi kommer inte att själva kontakta Antagning.se med den fråga för att vi INTE tycker det är en fråga som någon behöver ha svar på för att dra några slutsatser angående sina framtida chanser att komma in på utbildningen.

    Du får givetvis kontakta både Antagning.se och/eller läkar och tandläkarutbildningar runt om i landet. Vi kan inte förbjuda dig göra det.

    Som sagt, vi på Fråga SYV ser ingen som helst mening med att fundera över svar på den frågan som du ställer nu och kommer därför inte ägna tid åt den frågan.

    Vänligen
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag kan fråga antagning.se & även läkar&tandläkarutbildningar,men det var viktigt för mig att få svar eftersom jag ställde frågan.Mvh
    • Mikael : Att utlottning skedde förut säger inte mycket om det kan hända i framtiden, men visst: är det viktigt för dig, får du leta svar.