Marcus
    Kan man gå vård och omsorgs programmet om man vill bli brandman i framtiden? Vad tjänar en brandman i västra Götalands län?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    medellön för brandman i Västra Götaland idag är lite över 23 000 kr. i månaden.
    Man kan definitivt gå Vård/Omsorgsprogrammet på gymnasiet för att vidareutbilda sig sedan till brandman.
    Den här skolan http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/falu-frigymnasium erbjuder profil BRAND&RÄDDNING på Vård/Omsorgsprogrammet.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare