Marcus
    Är det svårt att utbilda sig till Ambulanssjuksköterska på gymnasiet och högskolan? Är det mycket plugg?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, Ambulanssjuksköterska blir man om man kommer in på Universitetet och läser tre år, sedan jobbar minst ett år, sedan söker påbyggnadsutbildning och läser ett år till. Det är mycket krävande utbildning, ja. Det är ganska mycket plugg och höga krav på sökande och studerande, så svar på din fråga är ja, det är svårt.
    Mvh
    Julia SYV