Marcus
    För bli Fysioterapeut är det lika mycket plugg dom bli sjuksköterska på högskolan?
    Vilka kurser i engelska och matte får man läsa på vård pch omsrogs programmet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    utbildning till Fysioterapeut och utbildning till sjuksköterska är lika långa och båda är högskoleutbildningar och det är lika mycket "plugg" kan man säga.. *L* :-)
    På Vård och omsorgsprogrammet är Engelska 5 och Matematik 1a - obligatoriska kurserf (precis som på alla andra yrkesprogram).
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare