Marcus
    Om man vill jobba på Migrationsverket i framtiden, vilket gymnasie program är bäst att gå då samt inriktning? Hur många år på högskolan krävs då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, det är olika professioner som får jobb på Migrationsverket, bland dem:
    Statistiker
    Beslutsfattare
    Processförare /till område Förvaltningsprocess/
    Mottagningshandläggare
    Administrativa assistenter
    HR-specialister
    Ekonomi-och personalredogörare
    Handläggare
    Handledare
    Säkerhetshandläggare
    Testledare till IT-avdelningen
    Kravanalytiker till IT-utvecklingsenheten

    Se på http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Lediga-jobb.html vilken personal som Migrationsverket söker nu. I annonserna ser du även vilken utbildning man bör ha i fall man vill söka den utannonserade tjänsten.

    Det är, alltså, väldigt många olika yrkeskategorier som kan få jobb hos Migrationsverket.
    Beroende på vilket yrke du är intresserad av - så är det DATA/IT utbildningar, Jurist eller Samhällsvetenskaplig/Beteendevetenskaplig utbildning som du bör skaffa dig.

    Mvh
    Mikael SYV