Marcus
    Om man har glasögon och har ett stor brytningsfel, kan man bli brandman då? är det krav på att man inte får ha glasögon? vad tjänar en brandman i hallands län?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, jag måste kolla upp det med synen för brandmän och återkomma! Löner ser du på www.lonestatistik.se. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Hej igen,
    hälsokrav för Brandman finns beskrivna här http://www.serf.se/?RID=198&RID2=0&ID=229
    angående syn står det att man får ha nedsatt syn "i lindrig omfattning".
    Vad "lindrig omfattning" är, kan du fråga hos en optiker när du gör nästa synundersökning. Du kan också kontakta utbildningsansvariga med den frågan.
    på den här sidan http://www.serf.se/?RID=198&RID2=0&ID=229 finns det namn och epostadresser.
    Skicka epost till dem med alla frågor som du har om Brandman. De jobbar dagligen med just de frågorna och kan mycket bättre svara på alla frågor om yrket "brandman".
    Mvh
    Mikael SYV
    • : Vad schysst. (:
    • Mikael : Jag skriver ett utökat svar till dig nu.