Marcus
    Om man vill bli företagssäljare i framtiden, vad är intagningspoängen till högskolan då? Vad tjänar en företagssäljare i hallands län?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    jag hittar ingen utbildning på högskolan som heter Företagssäljare. Det finns några YRKEShögskoleutibildningar som heter så. Visserligen kan man läsa Ekonomi eller Företagsekonomi eller någon teknisk utbildning eller Beteendevetarutbildning - och få en anställning som företagssäljare. Det är arbetsgivare som bestämmer vem som passar för jobbet och vilken utbildning som är bäst.
    Eftersom det inte finns någon utbildning på högskola, kan jag inte uppge antagningspoängen.

    Enligt våra uppgifter, ligger lön för Företagssäljare i Halland på ca 38 000 kr. i månaden /medellön/. Ingångslön kan, dock, vara mycket lägre. Exempel på ingångslön som Företagssäljare är 24 000 kr./månaden. Lönen kan också vara helt eller delvis provisionsbaserad - dvs om man säljer mycket, får man hög lön och om man inte säljer ngt., kanske man inte får ngn lön /om hela lönen är provision/.

    Mvh
    ANNA SYV