Marcus
    Jag är en social person som gillar att träffs folk. Är försäljare rätt yrke? Är det mycket plugg på Ek programmet. Alltså matten ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, på Ekonomiprogrammet läser man Matematik 1b och 2b och på inriktningen "ekonomi" även Matematik 3b - det är medelsvårt spår i matte (b) som också läses på Samhällsvetenskapsprogrammet.
    Det är en viktigt egenskap att vara social och gilla att träffa folk - om man vill bli försäljare.
    Sök extrajobb som säljare av "vad som helst"vid sidan av skolan. I Sverige är det tillåtet att jobba från det att man har fyllt 13 år. Om du jobbar extra som försäljare, får du känna på yrket och kan då bättre bestämma dig inför framtida yrkesval.
    Mvh
    Mikael SYV