Marcus
    Jag vill jobba för ett företag som säljer teknik prylar. Inte i butik men ett stort företag. Där man kan sälja tekniska prylar till andra företag. Ullen väg passar bäst att gå? Kan man gå Ek programmet i gymnasiet, sedan högskola 3 år på ekonomi?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, jag tycker att i fall man vill sälja "teknik prylar" och inte i butik men på ett stort företag - då passar Teknikprogrammet bättre. Det är viktigt att förstå hur det "tekniska prylar" funkar för att förklara för kunderna också... vad de bör välja och varför - vad finns det för alternativ och vilket av dem, som passar bäst till kundens behov i varje fall.
    Om man säljer avancerad teknisk utrustning till företag - då är det ingenjörer som är säljare - oftast i alla fall. Det finns väldigt många typer och varianter på ingenjörsutbildningar.
    t.ex. kan man läsa på en yrkeshögskola http://www.yhguiden.se/resultat?Category.id=&Municipality.county=&Education.text=ingenjör
    ett annat alternativ efter 3 år på Teknikprogrammet är att läsa fjärde året, läs info- på http://www.gymnasieguiden.se/program/TE/tekniskt-fjaerde-ar

    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte