Marcus
    Om man vill bli något av det här i framtiden, vilket gymnasieprogram ska man gå då? När är det de är hård konkurrens för bli något av dessa yrkena?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus,
    om man vill söka Juristutbildningen /som är grundutbildning/ för att sedan kunna bli Åklagare, Domare eller Advokat - är det bästa alternativet Ekonomiprogrammet /inriktning Juridik/ men det är möjligt att gå ett annat gymnasieprogram också.
    Det är väldigt hårt konkurrens om platserna på Juristutbildningen.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte