Marcus
    Om jag vill bli Key accoubt manager i framtiden, vilken väg i framtiden är bäst att ta? Alltså högskola eller yrkeshögskola? Hur många år isåfall? Kan man gå Yh eller högskola i en annan stad än den man bor i?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, sök till både högskola & yrkeshögskola samtidigt och se var du kommer in. Det är hårt konkurrens om utbildningsplatser. Du kan söka upp till 20 alternativ till högskola samtidigt och även många olika yrkeshögskolealternativ men du kan bara få plats på en högskoleutbildning samtidigt som du får plats på yrkeshögskolan. Får du flera utbildningsplatser samtidigt, kan du välja sen.
    Alla får söka till alla högskolor och yrkeshögskolor i alla städer i Sverige och kommer man in, då flyttar man.
    Mvh
    Mikael SYV