Marcus
    Kan man gå Ek för bli Key Account manager i framtiden? Vilka kurser på gymnasiet ska man ta då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej,
    För att bli antagen till utbildningen Key Account Manager ska du uppfylla följande kriterier:

    Grundläggande behörighet eller motsvarande (gymnasiekompetens) - och det går bra att gå bl a Ekonomiprogrammet +
    Fyra års arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom B2B-försäljning.
    (Det är meriterande om du i tillägg har en grundläggande utbildning i försäljning – till exempel från Sälj&Marknadshögskolan).

    Du behöver inte lägga till några kurser på gymnasiet. Behörighet till yrkeshögskola är examen från valfritt gymnasieprogram, inga tilläggskurser behövs i fall det inte står i Särskilda behörighetskrav och det gör det inte i detta fallet.
    Mvh
    Mikael SYV
    • : Vad menas med B2B försäljning? Är det något program man ska gå då?