Marcus
    Om man vill bli kranförare i framtiden, vilket gymnasieprogram ska man gå då? Vas tjänar en kranförare i hallands län? Vad tjänar en maskinförare i hallands län?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, för att få jobba som Kranförare, krävs det Yrkesbevis och för att få yrkesbevis behöver man praktisera som kranförare efter utbildningen. Utbildning som man går på gymnasiet är Bygg/Anläggningsprogrammet (inriktning Anläggningsfordon). Ingångslön för kranförare och maskinförare är ca 24 000/månad i dagsläget.
    Mvh
    Julia SYV