Marcus
    Om man är lastbilschaufför då behöver man ju ha C Körkort, om man har glasögon och har ett riktigt stort syn fel, då kan man inte bli lastbilschaufför väl?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    om du tittar på http://www.korkortsportalen.se/Upload/dokument/Blanketter/Foretag/Läkare%20och%20optiker/TSTRK1007-Lakarintyg-hogre-behorigheter.pdf
    så ser du att frågor som ställs i blanketten som Optiker fyller i - är många och komplicerade. Det är många olika aspekter som spelar roll: om man har astegmatism, djupseende, mörkerseende mm.
    Frågan som du ställer här nu måste besvaras av optiker eller oftalmolog /ögonläkare/.
    Vänd dig till en legitimerad optiker är mitt råd.
    Mvh
    ANNA SYV