Marcus
    Om man går programmet Fordon och transport inriktning Transport, får man mekcka då? för jag vill bara lära mig köra lastbil och köra olika fordon när jag går de programmet, och inte mecka, hur är det? tjänar en lastbilschafför mer än den har ett eget företag?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    egna företagare är sina egna arbetsgivare och det är väldigt-väldigt olika vad de tjänar, det beror på om företaget går bra eller dåligt.
    För att få reda på hur mycket man får mecka med bilar på Transport inriktningen på Fordon/Transportprogrammet råder jag dig gå på Öppet hus på några skolor som erbjuder den utbildningen, hitt skolor nära dig på www.gymnasieguiden.se.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare