Marcus
    Om man vill bli marknadsförare i framtiden, vilka kurser behövs på ekonomi programmet då? Är det samma kurser som för gå fastighetsmäklar utbildningen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, på ekonomiprogrammet är många kurser obligatoriska och det är bara en del som du får välja - Programfördjupningar, Individuellt val och temat för Gymnasiearbetet.
    Det är inte avgörande vilka kurser du väljer på EK för möjligheten att bli Marknadsförare i framtiden.
    Huvudsaken är att du tar ut Gymnasieexamen.
    Listan av valbara kurser på EK programmet är inte så lång och urvalet begränsas även av den enskilda skolans möjlighet att erbjuda kurser /behöriga lärare måste finnas och schemat måste "gå ihop"/.
    Om det finns möjlighet, skulle jag råda dig välja följande kurser:
    Engelska 7
    Entreprenörskap
    Marknadsföring
    Medier, samhälle & kommunikation 1
    Retorik
    Skrivande.

    Det är inte ett måste att läsa just de kurserna, men det är säkert roligt & givande för den, som vill ägna sig åt Marknadsföring efter gymnasiet.
    Mvh
    Julia SYV