Marcus
    Vad tjänar en vägarbetare i hallands och västra götalands län? om hen precis har börjat med yrket menar jag? Är det ett tungt jobb? är man oftast borta från hemmet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan,
    Anläggningsarbetare är ett ganska tungt fysiskt arbete - och passar inte om man har ont i ryggen, i knäna eller av någon anledning inte får lyfta tungt.
    Läs på http://www.framtid.se/profession/anlaggningsarbetare/ och ingångslönen är ca 22000 kr. /månad så vitt vi vet i alla fall.
    Angående vara oftast borta från hemmet, så beror det alldeles på vilken arbetsgivare man har och var i landet man bor. I större städer är möjligheterna att pendla till olika arbetsplatser oftast bättre.
    Bor man i en liten stad och inget bygge försiggår nära där man bor, så kan det bli för långt för att pendla och lösningen är då oftast att man bor på arbetsorten måndag-fredag och åker hem på helgerna.

    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte