Nemanja
    Hej! Det är så att jag läser allmänkurs på folkhögskola , blir klar ungefär i december detta året. Vill söka till högskola men det finns ett problem ! Eftersom jag kommer få min behörighet i december eventuellt och dessutom betyg , men det står ju att sista anmälningsdag är ju i oktober. Kan jag då ansöka först och sen skicka in betyget till antagning.se? Hade fått jag fått ett svar på det här hade jag varit tacksam :) MVH Nemanja Stefanovic

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nemanja!

    Ansökan tiII högskoIa/universitet måste du göra senast 17 oktober.

    Sedan går det att kompIettera med betyg tiII och med 1 december, dvs senast 1 december måste du Iadda upp dina betyg på www.antagning.se

    Om du får dina betyg senare än 1 dec., kommer inte Antagning.se ta hänsyn tiII de betygen. Och om du är utan de betygen som du får senare än 1 dec, Obehörig, får du i så faII tyvärr svar - OBEHÖRIG. Och då deItar du inte i konkurrensen om Utbildninsplats.

    Tips: fråga på din folkhögskola om det är möjIigt för dit att få dina betyg i sIutet av november. Om det inte är möjIigt, då hinner du inte bIi behörig i tid ... tyvärr.

    Då kan du söka tiII nästa antagning och vi hoppas du kommer in. Vi håIIer tummarna för det!

    ANNA