Tuva
    Jag hade 4 gymnasieval, varav 2 av dem behövde 12 betyg och de andra 2 behövde 8 betyg, och jag har 11 betyg.
    Men 2 av mina gymnasieval(dom med 8 betyg) kom inte ens med på sisa ansökan av någon anledning, de stod inte ens på pappret och jag vet inte riktigt varför, för jag skulle kunnat ta mig in.. Så nu går jag IM.
    Varför kom de inte med?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Tuva!
    Jättetråkigt att du inte kom in på ett program till vilket du är behörig och hade tillräckligt höga betyg!
    Orsaker kan vara ett tekniskt eller mänskligt fel, vilket av dem kan inte jag svara på.
    Det är en fråga du måste ställa till ditt antagningskansli. Vilken stad bor du i?
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Tuva!
    Kontaktuppgifter till ditt antagningskansli är
    Antagningskansliet Karlstad-Hammarö
    Drottninggatan 45, plan 1
    651 84 KARLSTAD
    Besökadress Gymnasieförvaltningen, Elevantagningen
    Epost:[email protected]
    Tel:054-540 13 03 / 054-540 13 08

    Mitt råd är att du ringer till dem (eller mailar) och berättar vad som har hänt.

    En lösning skulle kunna vara att du får en ledig plats på någon utbildning till vilket du är behörig.
    En annan lösning - om det visar sig att du sökte i tid och var behörig - och det är antagningskansliets fel, då kanske de har något förslag för de kan lösa det för dig nu, t.ex. skapa "en extra plats" på den utbildningen som du sökte. Det är extremt sällan det händer att det skapas "en extra plats", men i fall antagningskansliet gjorde fel - kanske kan de göra det för dig.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Vi på Fråga SYV kommer att hålla tummarna hårt för dig!
    ANNA