PC
    Hej. Jag går i nian och har bara ig i matte. Men det skiljer bara några få poäng till att få godkänt.
    Vi får nu välja linje som vi vill gå i, men eftersom jag har ig i matte och jag väljer Estetisk & media - Bli fotograf/samhällskunskap då kommer jag väl inte kunna komma in på den linjen? Men om jag får godkänt i matte som slutbetyg vad händer då..?

    P.S. Om jag kommer in på estetisk & media kan man läsa vad som helst till? Alltså eget val? Tex Samhällskunskap.

    Tacksam för svar! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är vårterminens slutbetyg som gäller så om du kämpar under våren med matten så kanske du klarar det! Så välj det program som du känner mest att du vill gå så får vi hoppas att du hinner bli godkänd i matten till våren.

    Du läser redan Samhällskunskap på Estetiska programmet och det brukar finnas möjlighet på de flesta skolor att läsa ytterligare samhällskunskap. Kolla vad skolan erbjuder inom de valbara kurspaketen så får du en hum om vad du kan välja till. /Lena, Syv