Nelly
    Hej!

    Jag ska läsa upp några kurser på komvux för att sedan utbilda mig till förskollärare. När jag nu ska skicka in en ansökan står det att en "betygskopia från behörighetsgivande utbildning" ska bifogas, vad menas med det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej NeIIY!

    om du t.ex söker en kurs Naturkunskap 2, då viII komvux veta att du har förkunskaper i form av godkänt betyg i Naturkunskap 1b (eIIer en gammaI kurs Naturkunskap A). Och så vidare - på Iiknande sätt... om du t.ex söker en kurs Matematik 2, då viII komvux veta att du har förkunskaper - de viII se att du har godkänt betyg i Matte 1 /gammaI kurs matte A/.

    EnkIast är det att skicka med (Iadda upp) kopia på ditt betygsdokument från gymnasiet. Där kan komvux personaI sjäIva se viIka kurser du har godkända betyg i.

    Bästa häIsningar & Iycka tiII med din ansökan tiII komvux & med dina fortsatta studier!

    ANNA