Hanna
    Hej! Om man vill söka till en skola utanför sitt område, det vill säga om jag skulle flytta till en annan stad, hur gör man då? När är absolut sista ansökningsdagen till gymnasieskolorna i Stockholm?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill söka till annan kommun så gör du ofta det via ditt eget lokala söksystem men du behöver då skriva in själva skolan på manuell väg med sökkod mm. Dessvärre så har nu dom flesta län haft sin sökperiod - även Stockhom. Vill du ställa dig i kö så får du göra en sen ansökan. Boka en tid med din Syv på skolan som vet hur du går till väga eller kontakta Gymnasieantagningen i Stockholm och rådfråga http://www.gyantagningen.se/

    /Lena, Syv