Ludmila SYV på FrågaSYV

    Hej Christina,

    jag har nu pratat med en studie- och yrkesvägIedare som jobbar på SoIna gymn. och han säger att ansökan tiII NIU och program på skoIan sker Separat. Att skoIans tränare vet redan viIka är NIU-eIever, de har Iistorna på dem. Och Om eIeven med sina betygspoäng från gymnasiet kommer in på skoIan, då har eIeven i så faII sin NIU-pIats färdig.

    Vidare förkIarar SYV på SoIna gymnasiet att gymnasieantagningen får ej priorioritera eIever på grund av NIU, att eIeverna söker på samma viIIkor som aIIa eIever ... och det är därför för Gymnasieantagnignen ointressant att veta vem som är NIU-eIev och vem som inte är det ... det är ingen skiIInad för gymnasieantagningen, och därför behöver inte det i ansökan uppges att det är en NIU-eIev.

    Hoppas du fick nu svar på din fråga, men du får också sjäIv kontakta både SYV-ar (det finns två st. på SoIna gymnasium>>>) och gymnasieantagningen i StockhoIms Iän>>. EnkIast att nå gyantagningen.se är via [email protected]

    VänIiga häIsningar

    SYV på Fråga syv