Frida

    Kan man söka en utbildning nu samtidigt som jag pluggar upp ett ämne som behövs för just den utbildningen? Jag är rädd att jag inte kommer hinna klart med den kompletterande kursen innan ansökningstiden till högskola tar slut?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,
    du måste göra ansökan inom anmälningsperiod, men sedan finns det tid att komplettera - t o m sista dag för komplettering. Se information på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum - sista kompletteringsdag för ansökan till svenska högskoleutb.med start HT21, blir 21 juni 2021.