Manaf

    Jag studerar på universitetet och jag har ansökt om sex kurser under våren 2021. Jag fick "antagen" för fyra kurser i mitt program (30hp) och "struken" för de andra två kurserna (15hp). Förklaringen som skrivs är "du är redan antagen till högsta möjliga högskolepoäng inom ditt program". Varför var de andra två kurserna struken? Jag vet att man kan studera 45hp per termin, eller? Kan jag överklaga beslutet? p.s. jag anmälde igen om de två kurserna, men nu under "sen anmälan".

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Manaf,

    antagning.se/anmal-dig-och-hall-koll/antagningbesked står det att man kan högst bli antagen till 45 hp per termin.

    Kontakta Antagning.se och hänvisa till informationen som de själva har på sin egen hemsida. Du kan t.ex ringa till Antagning.se, tel.nr 0771-550720 och telefontid kl.9-16 på vardagar.

    Studie- och yrkesvägledare