Isak

    Hej! Liten snabb fråga bara! Jag kom in på Franska gymnasiet men är första reserv på Norra Real och har en fråga om hur det blir om jag får en plats på Norra Real. Är det så att jag kan tacka nej till platsen om det är så att jag känner mig väldigt välkommen på franska?m

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Isak!
    Olika gymnasieantagningskanslier gör olika; vissa frågar om man vill komma in från RESERV men andra skickar besked ANTAGEN till dig så fort det blir plats för dig på en gymnasieskola som du i din ansökan har prioriterat högre upp (och där du idag står som reserv) - och så går din gamla plats till en elev som stor som reserv.nr1 till den utbildning som du nu är antagen. Kontaktuppgifter till alla svenska gymnasieantagningskanslier finns att hitta på antagningskanslier.skr.se - se om det på ditt gymnasieantagningskansliets webbplats står hur just ditt kansli agerar i den frågan som du ställer fråga om. Om du inte hittar svar, kontakta ditt gymnasieantagningskansli och fråga.