Viktor
    Hej! jag blev antagen till utbildningen kvalificerad automationstekniker i skara förra året, men jag gjorde inget elkunskapsprov som var obligatoriskt. Jag kunde inte läsa då pga ekonomin utan fick möjlighet att börja till hösten istället. Min fråga är, kommer jag få börja på utbildningen eller måste jag göra provet innan? jag har ju besked på att jag är antagen, men man måste ju göra provet? mvh viktor!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så får du nog kontakta utbildningen direkt i detta ärende för att få korrekt information. Jag kan bara svara på generella frågor när det gäller gymnasiet, YH och högskola. Alla frågor som gäller specifika villkor eller detaljer för utbildningar som finns på olika skolor bör ställas direkt till utbildningsansvarig. /Lena, Syv