Roman
    Undrar om jag har lika stor chansen som någon som nyligen tagit studenten och jag som tog den 5 år sedan när det gäller att komma på en utbildningen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Roman,
    du har troligtvis större chans att komma in på en yrkeshögskoleutbildning jämfört med någon som är några år yngre och precis avslutat gymnasiet. Detta på grund av att yrkeshögskola prioriterar sökande med arbetslivserfarenhet. _ Sök alla yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av; finns ingen begränsning i antal yh-utbildningar man samtidigt kan söka till. Utbud finner du på www.yhguiden.se Lycka till!