Ida
    Hej! Jag läste vård och omsorgsprogrammet och gick ut 2014. Enligt mina betyg har jag inte läst Naturkunskap 2 som krävs för att vara behörig till sjuksköterskeprogammet. Men någonstans vill jag minnas att Na2 ”följde med” de progamnära kurserna jag läste, så som Medicin 1 & 2 och Vård och omsorgsarbete 1 & 2. Är jag helt ute och cyklar eller måste jag komplettera?
    Tack!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ida,
    enligt info som bl a finns på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Gymnasial-vuxenutbildning/Gymnasieexamen-fran-komvux/Sarskild-behorighet/Kurser-som-ger-sarskild-behorighet-i-naturkunskap finns det ersättnings möjligheter för Naturkunskap 2.

    Längst ner på sidan där ser man

    Liselotte

    Du ska ha fått godkända betyg i de kurser (och inte bara "har läst" dem... :) - men har du godkända betyg i de rätta kurserna, anses du vara behörig, vad gäller Naturkunskap, till Sjuksköterskeprogrammet.

    • : Tack så mycket! Fantastiskt med så snabbt svar!
    • Milla : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!