Emma
    Jag undrar om det är möjligt att bli antagen till en högskoleutbildning på något sätt även om man inte har godkänt i ett ämne som krävs för utbildningen? I mitt fall gäller det en sjukgymnastutbildning, men jag valde att få ett F i Idrott och hälsa 1 - vilket jag ångrar nu... Så jag undrar alltså om jag på något sätt skulle ha en chans att bli sjukgymnast - vilket jag väldigt gärna vill - även om jag var skoltrött på gymnasiet och sket i just idrotten? Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så går det inte att bli antagen till en utbildning om man inte har de kurser som krävs. Kolla med ditt lokala Komvux för att se hur du kan komplettera kursen. /Lena, Syv