Kimia
    Hejsan,
    vill veta hur länge det tar tills man kommer in på läkarlinjen,om man endast har hög resultat på hp,och inte höga betyg.Så om man söker om utbildningsplats för läkarlinjen med hög resultat på hp,hur länge kan det ta tills man kommer in och får en utbildningsplats?.
    Vill veta mer om just antagningen till läkarutbildningen!,vart kan jag kontakta för mer information om detta?.

    Tacksam om ni kan hjälpa mig!
    Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej, angående antagning till högskoleutbildningar, inklusive Läkarprogrammet, skriver du meddelande till Antagning.se. Deras svar gäller, därför det är de som ansvarar för och administrerar kring antagning till högskoleutbildningar i Sverige. Gå in på sidan https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/ & klicka på FRAGA OSS? till höger (den ljusblåa "knappen") - meddelande formulär kommer upp. Fyll i din fråga, uppge ditt namn och den epostadress dit du vill ha svar, och skicka! Lycka till!

    Vårt svar är att - har man tillräckligt högt resultat på HP, då kommer man in första gång man söker.

    Bästa hälsningar
    Julia SYV
    • : Tack!,men hur blir det eftersom det är många som söker med hög resultat på hp?.Mvh
    • Julia : Det blir så att de som har högst resultat kommer in och de övriga - inte. Mvh Julia SYV