sandra
    Hej! efter en kompletterad examen av vuxenutbildning har jag samlat nästan alla A utan två ämnen ( B betyg) och med meritpoäng 1,5 har nu i meritvärde 20,33

    Ville fråga om jag kan kunde komma in i psykologi programmet med denna meritvärde?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sandra!
    Psykologprogrammet ges på flera lärosäten. Vilket lärosäte/ort är du intrsserad av att läsa på?
    Listan på var psykologprogrammet, i Sverige, ges - finner du på studera.nu

    Om du utan kompletteringar inte var behörig, då kommer du prövas i BII och antagningsgränser i den urvalsgruppen såg senast ut så här, t.ex på Uppsala Universitet: 21.25
    På Mittuniversitetet: 20.77
    På Karolinska: 21.41
    På Göteborgs universitet: 22.08
    På Linköpings univer: 21.35
    På Umeå univer: 21.20
    På Sthlms univer: 21.90
    På Örebro univer: 21.50
    På Karlstads univer: 20.83

    och 21.09 - Antagningsstatistik för Psykologprogrammet med inriktning mot idrott (på Umeå universitet).

    Antagningsgränser förändras. Ingen vet på förhand exakt vilket meritvärde som kommer ge plats på utbildningen nästa gång.