E
    Om jag efter avklarat högskoleingenjörsprogram blir antagen till senare del av civilingenjörsprogram, kommer de kurser jag läst på högskoleingenjörsprogrammet räknas som kurser från civilingenjörsutbildningen om jag vill byta lärosäte?
    Här är ett av LiUs regelverk:
    https://www.lith.liu.se/studievagledning/senare-del-av-program/1.745210/FSTdel2018-043SIGNERATBeslutAntagningsenadedel-Civilingenjr.pdf
    Eller hur funkar det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Allmänt gäller : om man blir antagen till senare del av programmet tar man sedan examen från det programmet som man ”avslutar”, För specifika detaljer om hur kurserna ”räknas” och liknande frågor -vänd dig till studievägledare på den institutionen där programmet ges.