Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej M,
    FRåGA SYV administrerar inte antagning till högskola-universitet, det gör Universitets- och högskolerådet/Antagning.se Du kan läsa information på antagning.se/sv/antagningsservice
    Som vi fick det förklarat för oss förut av de som administrerar antagning till svenska högskole-universitetsutbildningar så står man i RESERV till de högreprioriterade utbildningar (om man är behörig till dem men ej kom in) - men det är endast ett visst antal högskolepoäng som man kan stå i reserv till, ej obegränsat antal, så kan man bli "kallad från RESERV" alltså får en fråga om man vill byta till den utbildning där man tidigare stod i reserv till och i så fall lämna ifrån sig den utbildning där man tidigare var antagen. Detaljerna kring det bäst att du tar med de som jobbar med antagningen direkt - du kan t.ex ringa 0771-550720 på vardagar kl.9-16.