Elev

    Hej, Jag har sökt för Hösten 2022 och står som obehörig på mina två första val, stryks dom helt isåfall eller räknas som ändå med i systemet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elin!
    Sista dag för komplettering blir 21 juni 2022. Om du kan bevisa att du är behörig senast 21 juni 2022 så borde det ändras från status "obehörig". Om du inte kan påvisa att du är behörig, så är du även fortsättningsvis obehörig. Obehöriga kan inte tas in på svenska högskole-universitetsutbildningar. Det blir i så fall som om du inte har sökt till de alternativen. Du kan även kontakta Antagning.se som jobbar direkt med just administration kring antagning till svenska utbildningar på högskolor och universitet. Tel.nr är 0771-550720 och tel.tid är vardagar kl.9-16.
    Lycka till med din ansökan!

    Studie- och yrkesvägledare