Arman
    Hej!

    Mitt snittbetyg är 18,99 nu efter jag tagit studenten, utbildningen jag är intresserad av, Civilingenjör på KTH har en antagningsgräns på 19,00. Finns det möjlighet att fortfarande komma in? Finns det möjlighet att göra något för att få upp mitt snittbetyg för att få över 19? Jag vet att om jag läser upp mig en nivå på en kurs så klarar jag av antagningsgränsen. Snälla svara utförligt :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Arman!

    Antagningsgräns på 19.00 är från förra antagningen. Ingen kan med säkerhet veta vad antagningsgräns blir i år. Det får vi veta senare, när antagningen är genomförd.

    Om du inte kommer in i år, kan du göra högskoleprovet och prövningar i en eller flera kurser.

    Om vad som gäller vid Prövningar, läs här http://www.fragasyv.se/info/provning
    Det som vi anser är bra att veta om Högskoleprovet, har vi samlat här: http://www.fragasyv.se/dokument#Hoegskoleprovet där varje Rubrik är en klickbar länk.

    Vi får hoppas att antagningsgräns blir lägre i år och att du kommer in.
    Med vänlig hälsning
    Mikael