ell
    Hej jag undrar hur många poäng man måste ha för att kunna komma in på ( estet- media grillska gymnasiumnet i Eskilstuna ) hittar det ingenstans tyvärr.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa;

    går du i åk9 nu och ska söka till gymnasiet till nästa år? i så fall - visst du ska kunna /senare/ hitta antagningsstatistik - från i år (nu går det säkert att hitta antagningsstatistik från förra året) - men hur det blir nästa år - är det ju ingen som vet.
    Konkurrensen går ut på att antal utbildningsplatser ställs mot sökande med de betyg de har. De betygen du kommer att konkurrera mot kommer att sättas mot slutet av det här läsåret, och det gäller även dina betyg från vårterminen 2019... Kika gärna på gymnasieintagning.vastmanland.se/Vland/files/DEXTER. - Vad jag kan se så finns det i år 4 lediga platser ...

    Antal platser är 34; antal antagna - 30 elever. Om det stämmer, borde man kunna komma, om man är behörig.

    Studie- och yrkesvägledare