Elev

    Hej! Jag har sökt till Teologprogrammet i Uppsala, men jag undrar vad som är antagningspoängen för att komma in. Det står att alla som sökt kommit in, med vad kom de in på (betyg)? Finns det något sätt att hitta/se det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej BB!
    Du har rätt: Antagningsstatistik för Teologprogrammet (Uppsala universitet) säger att "alla sökande blev antagna", vilket betyder att antal behöriga sökande var färre än antal utbildningsplatser. Att bli behörig är nödvändig. Chansen att, som behörig sökande komma in på den utbildningen där alla sökande brukar bli antagna, är ganska stor. Det spelar alltså inte så stor roll hur höga betyg som de tidigare sökande hade. Om du är eller blir behörig är chansen stor att du kommer in, blir Antagen.
    Uppgifter om betygen som de tidigare sökande hade (deras meritvärde) borde finnas sparade hos www.antagning.se och även antagningsgruppen på Uppsala universitet borde ha de uppgifter, men jag vet inte om de kommer dela med sig av de uppgifterna (för att det "spelar ingen roll" kan man kanske säga... Nu har vi kontaktat Antagning.se och blev hänvisade till Antagningsgruppen på Uppsala universitet. Så, du får helt enkelt fråga Antagningsgruppen på UU.

    Du når antagningsavdelningen på Uppsala universitet på nummer 0184714730 med telefontid mån-fre 10.00-11.30. Deras e-postadress är [email protected]

    • Elev : Tack för ditt svar!
    • Mikael : Jag har nu fyllt på svaret med kontaktuppgifter till antagningsavdelningen på UU. Lycka till!