Daniel
    Hej!

    När jag försöker hitta antagningspoängen för yrkesvägledarprogrammet distans i Umeå så hittar jag bara poängen för de som pluggar på campus, men jag vill plugga på distans.
    Är poängen för distansutbildningar inte offentliga?

    Jag söker i grupp BII och har 19.4 i meritvärde.
    Skulle jag kunna få hjälp med att hitta poängen ett par år bakåt i tiden?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Daniel,
    Antagningsstatistik för Studie- och yrkesvägledarprogrammet - Distansutbildning (Umeå universitet) säger följande:

    i BII urvalet
    HT 2020 var lägsta antagning: meritvärde - 17.06
    HT2019   ___  17.80
    HT2018    ___ 19.89
    HT2017   ____19.15
    --- Hösten 2018 skulle du, alltså, inte kommit in, men till hösten 2017, 2019 och 2020 - skulle du kommit in.