Hej Tula!

    Jag råder dig ta kontakt med skolan direkt. Då kan du fråga både om statistiken och om man måste göra arkitektprovet och även passa på och ställa andra frågor. De bjuder kanske på öppet hus på skolan eller kan bjuda dig på ett Studiebesök. Skriv en lista med alla dina frågor och ring eller maila till skolan. De är personal på skolan, som "sitter inne" med informationen som du behöver få fram.

    Jag vill passa på och tipsa om utbildningar i Sverige - t.ex på yrkeshögskola, se här >>

    Se hela utbudet av yrkeshögskoleutbildningar på www.yhguiden.se

    och även inom KKU (konst- och kulturutbildningar) kan det finnas utbildninar som är av intresse för dig: t.ex den här utbildningen i Stockholm.

    Du kan söka till utbildningar utomlands och i Sverige samtidigt. Det är helt OK att tacka Nej till en erbjuden studieplats (om du kommer in på flera utbildninar och väljer sedan).

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA