Kimia
    För jag hittar inte det på nätet.

    Mvh
    • : Alt 1. Gå in på studera.nu. Klicka "Välja utbildning". Klicka sedan jämför utbildning. Sök utbildning i sökraden som kommer upp. När du sedan ser en utbildning du vill kolla antagningsstatistik på klickar du på plusset. Då kommer det komma upp en ruta, där står det om olika saker t. ex. anmälningskod. På högersidan i rutan hittar du antagningsstatistik. Klicka där och du kommer vidare till en "tabell" där det står olika antagningspoäng för olika grupper.
    • : Alt. 2: Gå in på statistik.uhr.se. Sök sedan på en utbildning i raden. Du kan välja vilken period och vilket lärosäte du vill ha statistik för (du kan även välja om du vill se kurser eller program). Sök därefter och under kommer det nu komma upp statistik. Där står det vilka gränser som gäller för både urval 1 och urval 2. MVH,

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!
    Det är bra träning bl a inför högskoleprovet och inför högre studier - att försöka hitta info på en sajt där det kanske är lite "lurigt" att hittta info som ändå finns på sajten.
    Mycket bra instruktioner fick du av Brendan i de två kommentarer ovan.

    Lycka till!
    Anna