Linnea

    Hej, undrar om det går att se hur många som blev antagna från folkhögskola (BF) på specifika program? Kan bara hitta vilket omdöme från BF som har krävts under åren men inte hur många som faktiskt blir antagna från den gruppen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,
    har nu letat och kan faktiskt inte hitta svar på din fråga varken sig på www.studera.nu eller på https://www.uhr.se/studier-och-antagning/antagningsstatistik/ - vi försöker forska lite och återkommer om vi hittar svar, men du kan också själv ringa till Antagning.se på tel.nr 0771-550720 (tel.tid kl.9-16 på vardagar) och fråga om de kan hjälpa dig. Om de hänvisar dig till antagningsgruppen/antagningsenheten på ett specifikt lärosäte, be om kontaktuppgifter till antagningsgruppen/enheten. Det är dock inte alltid som Antagning.se har  de kontakt uppgifter - i så fall går man via lärosätets växel. Ibland (gäller vissa lärosäten) kan man se kontaktuppgifterna till antagningsgruppen/enheten på lärosätets webbplats (hemsida).

    Hej igen,

    vi har nu fått svar från Antagningshandläggare på Universitets- och högskolerådet som lyder:

    Om man vill få mer formation än vad som visas på https://www.uhr.se/studier-och-antagning/antagningsstatistik/ kan man mejla till [email protected]

    *** Därför blir mitt råd till dig att du mailar till den epost som du ser ovan.