Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Adrian,
    en teoretisk chans finns alltid, men en praktisk chans är obefintlig, enligt min erfarenhet och den information som finns i din fråga.
    Om du nu är RESERV nr.10 och 9 sökande blev antagning i din urvalsgrupp, då krävs det att alla som är antagna tackar Nej eller hoppar av under ett par första veckor på utbildningen och att det sedan även någon av de som står i reserv före dig också tackar Nej eller hoppar av, först då kommer nr.10 bli kallad från reserv.