Pia
    Hej!

    JAg har precis gått ut gymnasiet, där jag läste omvårdnad samhäll.
    jag vill nu läsa vidare till Apotektekniker. jag har dem ämnen som behövs, så jag har behörighet för att söka in. men vad ska jag göra för att starka min plats? och hur är provet? vad går ni efter när man söker in?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Apotekstekniker är en utbildning på YH som oftast endast kräver grundläggande behörighet, kolla länken för info om utbildningsanordnarna: http://allastudier.se/utbildningar/?q=apotekstekniker

    Du tar kontakt med anordnarna, det finns uppfter om ansökning mm på deras hemsidor.

    Lycka till!// Lotta